Du kan opnå et samlet skattefradrag op til 6.600 kr. pr. person i 2023 (6.400 kr. i 2022). for den rengøring, du køber gennem Happy Helper.
SKAT skriver bl.a. følgende på deres hjemmeside:
- Du kan kun få fradrag for arbejdsløn inklusive moms (ikke for materialer).
- Du skal betale elektronisk fx med dankort, MobilePay, netbank (ikke med kontanter).
- Husk at gemme din dokumentation for det udførte arbejde.
- Fradragets værdi er ca. 26 %. Så hvis dit håndværkerfradrag er 3.000 kr., sparer du ca. 780 kr. i skat.
Du skal selv indberette til dit fradrag, og kan finde mere information på: https://skat.dk/data.aspx?oid=2349610
Du modtager to fakturaer, når din Helper er checket ud:
1. En faktura mellem dig og Helperen. Det er denne, du kan opnå fradrag for. Til den skal du bruge Helperens CPR-nummer for at Skat kan se, hvem der har udført arbejdet.
2. En faktura mellem dig og Happy Helper. OBS: Det er kun for selve ydelsen, du kan opnå fradrag. Derfor kan serviceomkostningerne ikke indberettes.
Vi anfører Helperens CPR/CVR-nummer øverst på din faktura, hvis du har modtaget din rengøring efter juli 2020. Hvis din rengøring er blevet modtaget før juli 2020, har vi desværre ikke mulighed for at udlevere CPR-nummeret på din Helper. I stedet skal du kontakte den pågældende Helper direkte. Happy Helper står til rådighed med kontaktinformation, hvis du har brug for det.
Bemærk venligst, at du altid kan finde et overblik over alle dine tidligere rengøringer på din profil under fanen Konto Her skal du scrolle ned og klikke på 'Se alle transaktioner'
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.