Generelle betingelser Peter 13. marts 2025 09:30 Opdateret Følg Opdateret: 13. Marts 2025 Indholdsoversigt Indledning Ydelser Om at booke ydelser via Platformen Kommunikation Fortrydelsesret Nøgler Betaling Afbestilling eller ændringer af booket aftale Forsikring Reklamation Ophør i brug af Platformen Skat Annulleringer og gebyrer Forbud mod direkte eller skjult markedsføring på Platformen Lovvalg og værneting Indledning Din brug af Happy Helper (Pinploy ApS)’ (herefter kaldet ”Happy Helper”) online markedsføringsplatform www.happyhelper.dk (herefter kaldet ”Platformen”) forudsætter en accept af Happy Helpers betingelser inklusiv Happy Helpers politik for behandling af personoplysninger og cookie-politik samt til enhver tid øvrigt gældende retningslinjer (samlet kaldet ”Betingelser”). For at benytte Platformen til at booke og købe rengøringshjælp, skal du oprette en brugerprofil som kunde (“booker”) og her aktivt give samtykke til, at du accepterer Betingelserne, som du også vil modtage en kopi af efter din oprettelse. Såfremt du ikke kan acceptere Betingelserne, kan du ikke registrere dig som bruger på Platformen. Happy Helper forbeholder sig ret til at ændre Betingelserne. Driften af hjemmesiden varetages af Pinploy ApS, CVR. nr. 40021892, Tordenskjoldsgade 14, 4. th. 1055 København K, e-mail: support@happyhelper.dk Ydelser Happy Helpers platform (“Platformen”) faciliterer en bookingfunktion, som gør det muligt for brugere (“bookers”) at booke rengøring hos personer (”helpers”), som tilbyder rengøringsydelser (”ydelser”) på Platformen. Happy Helper og de enkelte helpers står ikke i et over-underordnelsesforhold til hinanden, og helpers fungerer således som selvstændigt virkende tredjemænd (freelancere). Platformen indeholder og giver adgang til faktuelle oplysninger, som gør det muligt for Happy Helper at facilitere kontakt mellem bookers og helpers. Ydelser administreres og udføres af de helpers (private eller erhvervsaktører), der tilbyder deres ydelser via Platformen. Ved brug af Platformen accepteres, at Happy Helper ikke påtager sig ansvar for den/de leverede ydelser, som leveres af en helper, samt at Happy Helper ikke er ikke er en part i eventuelle tvister mellem parterne i en indgået aftale om levering af ydelser. Helperes levering af ydelser vil dog være dækket af forsikring, jf. pkt. 9. Om at booke ydelser via Platformen Booking af ydelser sker til enhver tid udelukkende via Platformen. Personlig support er tilgængelig på de oplyste dage og tider på happyhelper.dk Kommunikation Happy Helper har ret til at kommunikere direkte til alle brugere af Platformen i forbindelse med levering af ydelsen (jvf. pkt. 2.2.) via e-mail, telefon, app-notifikationer, sociale medier og kommunikations-apps. Denne kommunikation vil altid være relateret til ydelsen og vil ikke være markedsføring. Kommunikation indeholdende markedsføring rettes kun til brugere, som aktivt har givet samtykke til at modtage dette. Dette samtykke kan til enhver tilbagetrækkes ved at kontakte Happy Helper. Fortrydelsesret Ved oprettelse af bookinger giver bookers samtykke til, at valgte helpers kan gå i gang med at levere ydelsen, og at fortrydelsesfristen på 14 dage ophører, når ydelsen påbegyndes. Hvis en booker ønsker at fortryde sin booking, skal booker kontakte sin helper inden levering af ydelsen påbegyndes. Det anbefales, at aflysninger/ændringer meldes i form af en direkte besked til helperen senest 24 timer før starttidspunktet for bookingen. Nøgler Bookers skal selv stå for nøgleoverdragelse i samarbejde med helpers. Bookers kan vælge at give en helper en permanent nøgle. Happy Helper påtager sig ikke noget ansvar for bortkommelse af nøgler eller lignende. Betaling Med mindre andet fremgår, skal brugere af Platformen følge de til enhver tid gældende retningslinjer for booking og betaling for ydelser. Booker og helper kan ikke fravige de priser, der er fastsat på Platformen. Enhver omgåelse medfører øjeblikkelig eksklusion fra Platformen. Ved at vælge tilbagevendende levering ydelser accepteres, at betalingen automatisk trækkes efter hver udført ydelse, fx hver eller hver anden uge, alt efter den med helperen aftalte frekvens af bookinger. Bookers kortoplysninger bliver håndteret af en separat udbyder, Reepay A/S, som har det højeste sikkerhedsniveau inden for online betalingsløsninger. Happy Helper har således ikke adgang til dine kortoplysninger, der sendes direkte til udbyderen, og kan ikke gøres ansvarlig for eventuelt misbrug af bookers kortoplysninger. Bookers kan slette, forny eller ændre betalingskort på deres profil på Platformen. Når ydelsen er udført, trækkes betalingen fra bookers kreditkort, hvorefter Happy Helper fremsender en kvittering til bookers emailadresse. Den totale pris for den købte ydelse fremgår af kvitteringen. Der er ingen ekstra gebyrer ud over den angivne totale pris. Hvis den bookede helper er momsregistreret, fremgår det af din kvittering. Hvis helperen ikke er momsregistreret, vil der kun være moms af Happy Helpers gebyrer, hvilket også fremgår af kvitteringen. Happy Helper accepterer udelukkende kortbetaling via fx Visa, Visa/Dankort, Visa Electron og Mastercard. Kortbetalingen vil først blive trukket, når ydelsen er udført. Ved tilbagevendende bookinger forløber det helt automatisk, uden at booker selv skal håndtere noget manuelt. Happy Helper opkræver et servidegebyr for at stille platformen til rådighed. Servicegebyret opkræves pr. booking og betales af booker. Servicegebyret bestemmes ud fra hvor ofte, der bookes rengøring og udregnes som en procentvis andel af ydelsens totale pris. De aktuelle satser for servicegebyret er 15% for hver uge, 20% for hver anden uge og 35% for engangsbookinger. Servicegebyrer vil altid fremgå af kvitteringen og på Platformen i forbindelse med oprettelse af en booking. Der kan forekommer højere servicegebyr for bookinger med mindre 48 timer fra oprettelse af booking til levering af ydelsen. For administrativ håndtering af booking og betalinger opkræves et administrationsgebyr på 5 kr. inkl. moms. Happy Helper forbeholder sig retten til at ændre/forhøje prisen. Eventuelle prisændringer vil fremgå af Platformen og vil gælde for alle fremtidige bookinger. Afbestilling eller ændringer for booket aftale Bookers kan ændre aftaler via selvbetjening på deres profil på Platformen eller ved at kontakte Happy Helper på telefon eller via email til support@happyhelper.dk. Det anbefales, at der ikke aflyses eller ændres en booking mindre 24 timer før den planlagte start for bookingen, da det kan medføre misforståelser og forgæves transport for helper til bookers adresse. Forsikring Helpers booket gennem Platformen er dækket af forsikring hos Tryg i tilfælde af skader/uheld på og på vej til arbejdsstedet. Forsikringen dækker altså både din helper, men også dit indbo. Hvis uheldet er ude, skal booker skrive til support@happyhelper.dk. Ved accept af disse Betingelser, accepteres også betingelserne for forsikringen. Læs mere om forsikringens betingelser og dækning her: Tryg Forsikringsbetingelser Modtager af en erstatning skal betale en selvrisiko på 500 kr. pr. skade, der fratrækkes erstatningen. Pro helpers er firmaer med egen erhvervsforsikring, der dækker deres ansatte samt dit inventar i hjemmet. Derfor er Pro helpers ikke indbefattet af forsikringsaftalen med Tryg. Reklamation For at sikre et godt samarbejde mellem helpers og bookers anbefaler vi, at eventuelle reklamationer over en leveret ydelse sendes hurtigst muligt via email til support@happyhelper.dk vedlagt billeder og beskrivelse af problemet. Happy Helper er ikke forpligtet til at yde kompensation for reklamationer, men vil altid hjælpe til at finde en mindelig løsning på eventuelle opståede problemer. Ophør i brug af Platformen Bookers kan til hver en tid ophører deres brug af Platformen i henhold til betingelserne for Fortrydelsesret og Afbestilling, jf. pkt. 5 og 8. Happy Helper kan til enhver tid opsige eller suspendere en bookers ret til at anvende Platformen ved at give skriftlig meddelelse herom. Skat Happy Helper er ikke ansvarlig for helpers eventuelle afregning af skat, moms, mv., da det påhviler hver enkelt helper at håndtere afregning af skat, moms, mv. i forbindelse med udførte ydelser i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning. Happy Helper guider dog alle helpers til, hvordan man indberetter til SKAT og forbeholder sig retten til at ekskludere helpers fra Platformen, såfremt de ikke betaler skat. Annulleringer og gebyrer Afbestillingsgebyrer for kunderNår en booking aflyses, kan det have en væsentlig indvirkning på den helper, der havde afsat tid til at udføre rengøringen. For at sikre en mere stabil og fair oplevelse for alle brugere af platformen, gælder følgende afbestillingsgebyrer for kunder: Mere end 5 dage før rengøringen → Ingen afbestillingsgebyr.5 dage - 48 timer før rengøringen → Et fast gebyr på 50 DKK opkræves.24-48 timer før rengøringen → 50% af bookingbeløbet opkræves.Mindre end 24 timer før rengøringen → 100% af bookingbeløbet opkræves.For at undgå afbestillingsgebyrer anbefales det, at bookers forsøger at ombooke rengøringen i stedet for at aflyse, hvis det er muligt. Afbestillingsgebyrer for helpersFor at sikre en fair oplevelse for både kunder og helpers, gælder der også afbestillingsgebyrer for helpers, hvis de aflyser en booking med kort varsel: Mere end 48 timer før rengøringen → Ingen afbestillingsgebyr.24-48 timer før rengøringen → 50% af rengøringsprisen opkræves som afbestillingsgebyr.Mindre end 24 timer før rengøringen → 100% af rengøringsprisen opkræves som afbestillingsgebyr.Gebyret vil fremgå i helperens kontooversigt og vil blive fratrukket den nuværende eller kommende måneds udbetaling. Generelle betingelser for afbestillingAfbestilling skal ske via platformen og så tidligt som muligt for at minimere konsekvenserne for den anden part.Hvis en kunde eller en helper oplever tekniske problemer, der forhindrer afbestilling, kræves der dokumentation for at vurdere sagen.Ved sygdom eller nødsituationer opfordres både kunder og helpers til at kommunikere direkte med den anden part og forsøge at finde en løsning, f.eks. ombooking. Forbud mod direkte eller skjult markedsføring på Platformen Direkte eller skjult markedsføring på Platformen fra brugere på egne eller andres vegne er ikke tilladt. Enhver handling i strid med dette medfører øjeblikkelig suspension fra Platformen. Lovvalg og værneting Betingelserne er undergivet dansk ret. Tvister vedrørende Betingelserne skal afgøres ved Københavns Byret. Relaterede artikler Skal jeg være hjemme første gang? Hvad kan bookeren forvente af rengøringen? Hvordan rekrutteres Helpers i Happy Helper? Privatlivspolitik Sådan indberetter du din skat Kommentarer 0 kommentarer Artiklen er lukket for kommentarer.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.