Senest opdateret: 24. april 2024
Happy Helper eksisterer for at skabe mere glæde og overskud i hverdagen ved at forbinde mennesker, der ønsker hjælp til rengøringen med personer, der gerne vil hjælpe. For at det kan lade sig gøre, skal der være tillid mellem alle parter og her er mener vi, det er vigtigt, at du har tillid og kendskab til, hvordan vi behandler dine oplysninger og beskytter din ret til privatliv.
Pinploy ApS er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.
Pinploy ApS
Tordenskjoldsgade 14, 4. th.
1055 København K
CVR-nr.: 40021892
Telefon: +45 8988 3188
Email: support@happyhelper.dk
GÆLDENDE FOR BOOKER-PROFILER
Behandling af personoplysninger
Vi indsamler og behandler personoplysninger om dig med det formål at facilitere kontakt og transaktioner mellem dig, Helpers og Happy Helper.
Vi behandler følgende oplysninger om dig:
- Geo-lokation for indtastede adresser
- Information om brug af website
- Log data, information om anvendte enheder og IP-nummer
- Cookies (læs mere her)
- Dato og tidspunkt for påbegyndt og afsluttet booking
- Information om transaktioner, såsom benyttet betalingsmetode, dato, tidspunkt og betalingsbeløb, herunder beløb til betaling for rengøring samt kommission og gebyr til Happy Helper
- Information om bookede Helpers
- Anmeldelser fra Helpers
- Kontaktinformation: Fornavn, efternavn, adresse, emailadresse, telefonnummer
- Antal kvm ønsket rengjort
- Bookingfrekvens
- Betalingsmetode
- Medlemsnummer fra partnere
- Tilladelse til at modtage markedsføring
- Facebook godkendelsesnøgle
- CVR-nummer
- Særskilt faktureringsadresse
- Anmeldelser af Helpers
Hvor vi får dine oplysninger fra
Oplysningerne i punkt 1-4 indhenter vi automatisk, når du besøger Platformen.
Oplysningerne i punkt 5-12 deler du med os, hvis du foretager en booking på Platformen.
Oplysningerne i punkt 13-18 kan du vælge af dele med os, hvis du benytter Platformen til at foretage bookinger.
Retsgrundlag for behandling af dine personoplysninger
Retsgrundlaget for vores behandling oplysningerne i punkt 1-18 følger af:
- Databeskyttelsesforordningen, artikel 6, stk. 1, pkt. a-b
- Databeskyttelsesforordningen, artikel 7, stk. 1-4
Deling af personoplysninger
Deling med tredjeparter
Vi kan, i det omfang det er relevant, dele de oplysninger, som du har givet samtykke til at dele.
Vi deler dine oplysninger med nedenstående tredjeparter:
- Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, CVR 33963556 (revisor)
- DreistStorgaard Advokater A/S, CVR 32300456 (advokat)
- Ovdal.dk Aps, CVR 31873053 (IT udvikling)
- Reepay A/S, CVR 32097901 (betalingsudbyder)
- Nets A/S, CVR 37427497 (betalingsindløser)
- Coop Danmark A/S, CVR 26259495 (supermarkedskæde)
- The Marketing Guy Aps, CVR 37814059 (marketingbureau)
Sleeknote ApS, CVR 35840699 (marketing software) - Google Inc., EIN 77-0493581 (online search, ad network, and much more)
- Facebook Inc., EIN 20-1665019 (social media platform)
- Tableau Software Inc., EIN 47-0945740(data analyse og dashboard software)
- Zendesk Inc., EIN 26-4411091 (support software)
- AutopilotHQ Inc., EIN 38-3827882 (email software)
- Rocket Science Group LLC / Mailchimp, EIN 58-2554149 (email software)
- DigitalOcean Inc., EIN 45-5207470 (cloud hosting platform)
- Asana Inc., EIN 263912448 (projektstyringssoftware)
- Slack Technologies Inc., EIN 26-4400325 (chat software)
- Zapier Inc., EIN 46-1268002 (task automation software)
- Delighted Inc., (NPS survey software)
Deling af oplysninger fra Booker til Helper
For at hjælpe med at facilitere bookinger og andre interaktioner mellem Platformens brugere, vil vi dele oplysninger mellem brugerprofiler. Når en Booker anmoder en Helper om en booking, deles oplysninger om Booker såsom profil, navn, adresse, emailadresse, telefonnummer, ratings og anmeldelser fra Helpers, ønsket tidspunkt og dato for rengøring, antal kvm ønsket rengjort og timepris for den givne booking.
Opbevaring af personoplysninger
Vi opbevarer dine personoplysninger i forskellige tidsrum, alt efter om du har haft nogle transaktioner - dvs. om du har haft nogle bookinger og dermed har haft betalingstransaktioner gennem Platformen.
Hvis du ikke har haft nogen transaktioner, gemmer vi dine oplysninger i 13 måneder.
Hvis du har haft en eller flere transaktioner, gemmer vi dine oplysninger i 60 måneder.
GÆLDENDE FOR HELPER-PROFILER
Behandling af personoplysninger
Vi indsamler og behandler personoplysninger om dig med det formål at facilitere kontakt og transaktioner mellem dig, Bookers og Happy Helper.
Vi behandler følgende oplysninger om dig:
- Geo-lokation for indtastede adresser
- Information om brug af website
- Log data, information om anvendte enheder og IP-nummer
- Cookies
- Information om transaktioner, såsom opkrævede beløb for bookinger, herunder beløb til udbetaling, forsikring og platformsgebyr
- Information om aftaler indgået med Bookers, såsom dato, tid, adresse og navn på Bookers og andre relaterede informationer
- Anmeldelser fra Bookers
- Kontaktinformation: Fornavn, efternavn, adresse, emailadresse, telefonnummer
- Bankkonto
- CPR-nummer
- Timepris
- Arbejdsområder
- Tilgængelighed for bookinger i kalender
- Dato for ophør af brug af Platformen som Helper
- Profilbillede
- Profiltekst
- Svar på spørgsmål om du er mindst 18 år gammel, har et dansk CPR-nummer, har en dansk bankkonto, har dansk arbejds- og opholdstilladelse og har en ren straffeattest
- Svar på spørgsmål om rengøring og brug af Platformen ifm. oprettelse af profilen
- Medlemsnummer fra partnere
- Tilladelse til at modtage markedsføring
- Facebook godkendelsesnøgle
- CVR-nummer
Hvor vi får dine oplysninger fra
Oplysningerne i punkt 1-4 indhenter vi automatisk, når du besøger Platformen.
Oplysningerne i punkt 5-17 deler du med os, hvis du opretter en Helper-profil på Platformen.
Oplysningerne i punkt 18-22 kan du vælge af dele med os, hvis du har en Helper-profil på Platformen.
Retsgrundlag for behandling af dine personoplysninger
Retsgrundlaget for vores behandling oplysningerne i punkt 1-9 og 11-22 følger af:
- Databeskyttelsesforordningen, artikel 6, stk. 1, pkt. a-b
- Databeskyttelsesforordningen, artikel 7, stk. 1-4
Retsgrundlaget for vores behandling oplysningerne i punkt 10 følger af:
- Databeskyttelsesloven, §11, stk. 2, pkt. 2
Deling af personoplysninger
Vi kan, i det omfang det er relevant, dele de oplysninger, som du har givet samtykke til at dele.
Vi deler dine oplysninger med nedenstående tredjeparter.
- Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, CVR 33963556 (revisor)
- DreistStorgaard Advokater A/S, CVR 32300456 (advokat)
- Ovdal.dk Aps, CVR 31873053 (IT udvikling)
- Reepay A/S, CVR 32097901 (betalingsudbyder)
- Nets A/S, CVR 37427497 (betalingsindløser)
- Coop Danmark A/S, CVR 26259495 (supermarkedskæde)
- The Marketing Guy Aps, CVR 37814059 (marketingbureau)
Sleeknote ApS, CVR 35840699 (marketing software) - Google Inc., EIN 77-0493581 (online search, ad network, and much more)
- Facebook Inc., EIN 20-1665019 (social media platform)
- Tableau Software Inc., EIN 47-0945740(data analyse og dashboard software)
- Zendesk Inc., EIN 26-4411091 (support software)
- AutopilotHQ Inc., EIN 38-3827882 (email software)
- Rocket Science Group LLC / Mailchimp, EIN 58-2554149 (email software)
- DigitalOcean Inc., EIN 45-5207470 (cloud hosting platform)
- Asana Inc., EIN 263912448 (projektstyringssoftware)
- Slack Technologies Inc., EIN 26-4400325 (chat software)
- Zapier Inc., EIN 46-1268002 (task automation software)
- Delighted Inc., (NPS survey software)
Deling af oplysninger på offentlig profil
For at give Bookers mulighed for at anmode Helpers om bookinger, vises Helper-profiler offentligt på Platformen. Her deles oplysninger såsom navn, erfaring, ratings og anmeldelser, timepris, ønskede arbejdsområder og ledighed i kalender.
Deling af oplysninger fra Helper til Booker
For at hjælpe med at facilitere bookinger og andre interaktioner mellem Platformens brugere, vil vi dele oplysninger mellem brugerprofiler. Når en Helper accepterer en booking anmodning fra en Booker, deles oplysninger om Helper såsom profil, navn, emailadresse, telefonnummer, erfaring, ratings og anmeldelser, timepris, ønskede arbejdsområder og ledighed i kalender.
Opbevaring af personoplysninger
Vi opbevarer dine personoplysninger i forskellige tidsrum, alt efter om du har haft nogle transaktioner - dvs. om du har haft nogle bookinger og dermed har haft betalingstransaktioner gennem Platformen.
Hvis du ikke har haft nogen transaktioner, gemmer vi dine oplysninger i 7 måneder.
Hvis du har haft en eller flere transaktioner, gemmer vi dine oplysninger i 60 måneder.
DINE RETTIGHEDER
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.
Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Ret til begrænsning af behandling
Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger.
Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.